Галузеві критерії містять вимоги до оцінювання результатів навчання в інформатичній освітній галузі учнів 5–9 класів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898. https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/
Критерії оцінювання за освітніми галузями результатів навчання здобувачів освіти затверджені наказом Міністерства освіти і науки України № 1093 від 02.08.2024 року.
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/92715/
Усі критерії оцінювання мають чотири рівні. Кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові. При цьому один рівень передбачає 3 бали, які в сумі дають 12 балів: початковий (1–3 бали), середній (4–6 балів), достатній (7–9 балів), високий (10–12 балів). Також критерії містять 4 групи результатів з описом кожного бала шкали оцінювання.
💻Міжнародний день інформатики
📝📒З нагоди Міжнародного дня інформатики здобувачі освіти ліцею, члени учнівського парламенту та педагоги взяли участь у Всесвітньому Кубку з інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?» (V етап XХІV відкритого Чемпіонату Кіровоградської області з інтелектуальних ігор серед школярів сезону 2024-2025).📝📒Учасники гри мали можливість проявити свої знання з інформатики, перевірити логіку та критичне мислення. Відповідали на цікаві й нестандартні питання, що охоплювали теми сучасних технологій, історії інформатики, а також ключові досягнення людства у сфері IT.
🥇Щиро вітаємо учасників з перемогою та бажаємо подальших успіхів!
Поради батькам
1. Будьте другом своїй дитині. Проявляйте зацікавленість її захопленнями і обговорюйте проблеми, що виникають. Якщо Ви зможете стати тією людиною, якому Ваша дитина довіряє, їй не доведеться шукати підтримки у віртуальних друзів.
2. Установіть комп'ютер в місці, доступному всім членам родини. Це значно полегшить контроль за його використанням.
3. Складіть правила безпечної поведінки в Інтернеті, в яких будуть перераховані вимоги, що стосуються користування Інтернетом, а також алгоритм дій дитини при зіткненні з небезпечним незнайомцем або сексуальним домаганням.
4. Напишіть ці правила на папері і прикріпіть біля комп'ютера!
5. Попросіть Вашу дитину нікому не повідомляти особисте: ім'я, вік, номер телефону, домашню адресу, номер школи. Поясніть, що не слід висилати свої фотографії людям, з якими вона познайомилась в Інтернеті.
6. Попросіть Вашу дитину відразу ж розповідати Вам про неприємні ситуації під час спілкування в Інтернеті, підкресливши, що Ви не будете сердитися, про що б вона не розповідала.
7. Переглядайте інформацію, що міститься в комп'ютері Вашої дитини. Це допоможе Вам контролювати її спілкування в мережі. Але пам'ятайте, що дитина може користуватися Інтернетом не тільки вдома, але і в школі, Інтернет-клубі, у друзів.
8. Нагадуйте дитині про те, що всі правила безпеки в Інтернеті залишаються в силі й тоді, коли вона користується комп'ютером і не вдома, наприклад в Інтернет-кафе чи у друзів.
STOP КІБЕРБУЛІНГ
Кібербулінг - це знущання, приниження, агресивні напади, які здійснюються за допомогою різних гаджетів (зокрема телефонів), з використанням інтернету, будь-яких електронних (цифрових) технологій.
Що таке кібербулінг?
Кібербулінг, або булінг в Інтернеті – це умисне цькування людиною або групою людей певної особи в Інтернет-просторі, як правило, протягом тривалого часу.
Мета кібербулінгу може відрізнятися в залежності від його форми, однак в будь-якому випадку вона пов’язана із завданням шкоди іншій людині – у першу чергу, психологічної, однак шкода може бути й матеріальною або фізичною, якщо насильство з онлайн-середовища перейде у реальну площину. Кібербулінг може проявлятися в різних формах:
- Нападки, постійні виснажливі атаки (наприклад, сотні повідомлень, постійні образливі коментарі на сторінці).
- Самозванство (ситуації, коли одна людина видає себе за іншу, використовуючи пароль доступу до її акаунту в соціальних мережах, блозі, пошті, месенджерах тощо, а потім здійснює негативну комунікацію).
- Насильство заради розваги (хепі-слепінг), наприклад, коли хтось знімає на камеру насильство, що відбувається в реалі, для подальшого розповсюдження в Інтернет-мережі.
- Публічне розголошення особистої інформації (поширення особистої інформації, наприклад, інтимних фотографій, фінансового стану, паспортних даних тощо з метою образити або шантажувати).
- Наклеп (розповсюдження принизливої / образливої неправдивої інформації про людину. Це можуть бути текстові повідомлення, фото, меми тощо).
- Джерело: https://www.unicef.org/ukraine/stories/protection-from-cyberbullying
Кібербулінг: як захистити дитину?
Профілактика кібербулінгу.
Кібербулінг, як і булінг, це не лише проблема жертви чи булера. Це показник рівня комунікативної культури та агресивності середовища, в якому перебуває підліток. Якщо явище кібербулінгу в країні процвітає, то можна говорити про певні агресивні тенденції у суспільстві в цілому. Подолати явище кібербулінгу в принципі неможливо. Але є певні стратегії профілактики кібербулінгу, які допомагають захиститися:
· намагайтесь обмежувати час користування інтернетом
· застосовуйте технічні засоби безпеки для захисту від інформаційних загроз (користуйтеся спеціальними безпечними пошуковими системами);
· формуйте комунікативну культуру: зважайте, що спілкування в інтернеті, як і в реальному житті, має бути відповідальним: воно може мати певні наслідки і для самого підлітка, і для людей, з якими він спілкується в інтернеті: не варто створювати вигадані образи, негативно реагувати на кожне повідомлення провокативного характеру. Слід знати, що анонімна свобода в інтернеті умовна. Адже коли дії в інтернеті спричиняють реальну шкоду або кримінальну відповідальність, правоохоронні органи можуть довідатись інформацію з профілів, встановити координати компьютерів, з яких людина відправляла повідомлення тощо.
· обмежуйте доступ до персональної інформації у соцмережах:
o створіть надійний пароль, який зберігайте у таємниці;
o обмежуйте доступ до свого профілю;
o не розміщуйте власну адресу і телефон у профілі;
o помірковано обирайте друзів;
o обмежуйте доступ до особистих фотографій;
o розміщуйте виважену інформацію у стрічках подій;
o не розміщуйте номерів платіжних карток;
o не відповідайте під дією сильних емоцій;
o остерігайтесь віртуальних співрозмовників.
Якщо кібератаки поодинокі, доречно їх ігнорувати. Часто кібербулінг простіше зупинити на початковій стадії. Якщо ж вступати в перепалку з булером — негативні комунікації продовжуються. Якщо надходять систематичні листи із погрозами, потрібно зберігати інформацію в комп’ютері або роздрукованому вигляді задля доказів. Щоб самостійно врегулювати ситуацію, можна зробити запит адміністраторам сайтів, на яких здійснювалися атаки, про видалення образливої інформації. Також адміністратори можуть убезпечити користувача-жертву тимчасовим блокуванням повідомлень у чаті користувача-булера. Така пауза в спілкуванні позитивно впливає на мотивацію підлітка, який займається булінгом заради розваги. Якщо кібербулінг має ознаки шахрайства, погроз, вимагання, відверто сексуальний характер, слід звернутися до правоохоронних органів.
Відеогра "Непідкупність" (про протидію корупції)
Тест на знання медіаграмотності
Корисні ресурси
Хмари тег - https://wordart.com
Генератор ребусів - http://rebus1.com/ua/
Генератор кросвордів - https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html
Онлайнові навчальні матеріали допомагають вчителю додатково вмотивовувати учнів, урізноманітнювати уроки та робити їх більш сучасними. Більшістю з них можна користуватися на мобільних пристроях учнів, а ще вони містять бібліотеки готових вправ.
Bingo Baker - генератор карток Бінго.
Lino - онлайн-дошка для спільної діяльності.Padlet – це один із найпопулярніших сервісів для створення таких онлайн просторів співпраці та взаємодії. На онлайн дошках можна розміщувати завдання і спільно виконувати їх, поширювати навчальну інформацію, збирати ідеї для проектів та обговорень.Canva - презентації, відео, фотоколаж, інфографіка.
OurBoox - безкоштовне створювання приголомшливих цифрових фліпбуків з текстом, зображеннями, відео, іграми, картами, 3D-моделями тощо.
👇ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ
JustClass - це місце інтерактивних занять, сучасних методик навчання і передових технологічних рішень. Домашні роботи з автоперевіркою.
Кahoot - тестові завдання, вікторини.
Quizizz - тестові завдання, вікторини.
Google Forms - опитування, тестові завдання, оцінювання.
👇ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ
Chatmind - побудова карти знань
Yippity - генератор запитань на основі штучного інтелекту.
Conker - миттєві прості тести.
Eduide - це платформа на основі ШІ, яка допомагає викладачам створювати плани уроків, навчальні ресурси та оцінювання.
Diffit - створення «саме потрібних» навчальних матеріалів, заощаджуючи масу часу та допомагаючи всім учням отримати доступ до вмісту на рівні класу.
Година коду з ШІ - проєкти зі штучним інтелектом.
Autodraw - графічний редактор зі штучним інтелектом.
Diffit - створення «саме потрібних» навчальних матеріалів, заощаджуючи масу часу та допомагаючи всім учням отримати доступ до вмісту на рівні класу.
На урок - ШІ - Персональний помічник сучасного вчителя, набір інноваційних інструментів на основі штучного інтелекту, який оптимізує щоденну роботу вчителя.
AdobeFirefly - Новий найкращий друг вашої уяви. Створення високоякісних зображень, текстові ефекти за допомогою простих текстових запитів.
Gamma - створення презентацій.
Ideogram - генератор зображень (інструкція)
EducaPlay - ігри, вікторини, головоломки, кросворди, загадки, вправи.
kazka.fun - безкоштовний генератор казок для дітей.
ШІ для дітей - пояснення понять.
ChatGPT - асистент учителя міні інструкція👇ІНТЕРАКТИВНІ ЗАВДАННЯ, ПЛАТФОРМИ
Blockly Games - серія навчальних ігор, які навчають програмуванню. Він призначений для дітей, які раніше не мали досвіду роботи з комп’ютерним програмуванням.
Мережева гра - з'єднай комп'ютери у мережу.
Година коду - вчимося програмувати.
Interland - контрольоване освітнє середовище, що зацікавлює дітей здобувати знання із цифрової безпеки. Гра занурює в змодельований світ, де діти разом із жителями міста, інтернавтами, виконують різні пригодницькі завдання.
Matific - математичний додаток, який вчить концептуальному розумінню. Інтерактивні завдання з математики, створені експертами для учнів 0-6 класів.
ЛогікЛайк - завдання на розвиток логіки та інтелекту.
Розумні технології (Futurio) - Розумне місто, Як працює штучний інтелект?, Що таке доповнена реальність, smart city (Carlos), Самокеровані авто, Living in a Smart City
👇ПРОГРАМУВАННЯ
( Джерело: https://br-siminenko.blogspot.com/p/blog-page_73.html )
Немає коментарів:
Дописати коментар