Педагог-організатор
по роботі з дитячими організаціями та об’єднаннями здійснює зв’язок, взаємодію
педагогічного колективу з дитячими та юнацькими організаціями в школі, сприяє
розвитку у школярів самодіяльності, навичок самоврядування, утвердження в дитячих колективах елементів принципів
демократії, гуманізму, пріоритетності загальнолюдських цінностей.
Спільно з педколективом,
батьками педагог-організатор:
- - координує
діяльність дитячих та юнацьких організацій в школі та поза нею, надає допомогу
в організації їх роботи, співпрацює з органами учнівського самоврядування,
надає допомогу у проведенні організаційно-масової та культурно-масової, культурно-освітньої
роботи в дитячих та юнацьких організаціях, організації та дозвілля дітей;
- - організовує
учнівські об’єднання і доброчинні заходи, спрямовані на виховання милосердя,
доброти, людяності та гуманності;
-
- вивчає
нові форми і методи виховної роботи, творчо використовує їх у своїй роботі.
У своїй роботі педагог-організатор керується:
Законом України «Про освіту», Законом
України «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти
України в XXІ
столітті, Декларацією
прав дитини, Стратегією та Концепцією національно-патріотичного виховання дітей
і молоді, Методичними рекомендаціями щодо національно- патріотичного виховання в
загальноосвітніх навчальних закладах, Конституцією України, Конвенцією ООН про
права дитини, законами України, указами
Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, наказами й іншими
нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади,
органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління
освітою з питань, що стосуються освіти.
Основною
метою виховання ставлю формування морально-духовної, життєво компетентної
особистості, яка успішно самореалізується у соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал. Відповідно до Концепції освітньої
діяльності, Національної доктрини розвитку освіти, Статуту школи, на виконання
Декларації прав дитини і Конвенції прав дитини на сучасному етапі розбудови
правової держави і громадянського суспільства, для залучення вихованців до
державно-громадської форми управління роботою у школі працює система
учнівського самоврядування, де наявні:
• статут;
• символіка (гімн, герб)
• план роботи шкільного парламенту по
семестрах;
• план засідань шкільного парламенту
помісячно;
• правила та положення діяльності органів
учнівського самоврядування.
Головна мета шкільного учнівського
самоврядування – об’єднання зусиль у справі створення умов для вільного
розвитку учнівської молоді та демократизації учнівського життя.
Учнівське
самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду
самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою
якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних
ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й
аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань
школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими
людьми.
Учнівський колектив школи налічує 311
осіб. Всі члени дитячого колективу належать до
щколи певного рівня. Початкова школа – це школа «Чомусиків», середня
ланка – дитяча організація «Планета
мрій» і старша школа – (8 – 11 класи) – це члени шкільного парламенту дітей.
Дитячий шкільний колектив має середній рівень активності, що мотивує залучати
більшу кількість учнів до позаурочної та позакласної діяльності.
До дитячої організації «Планета мрій» належать учні 5 – 7 класів. До ради лідерів дитячої
організації входять найактивніші представники класів, які обираються на класних
зборах. Члени ради лідерів беруть активну участь у прийнятті рішень та корисних
справах. Серед членів ради лідерів обирається Голова ради лідерів, заступник, а
всі члени ради входять до складу певної комісії. В дитячій організації «Планет
Мрій» діє 5 комісій-блоків:
Блок « Обереги» - народознавчий
та екологічний напрямки.
Блок « Гарт» - спортивний і військово-патріотичний напрямок,
турбота про людей похилого віку.
Блок «Парадокс» - наукове товариство учнів, інтелектуальний напрямок; взаємозв’язок між паралелями класів школи, шефство.
Блок «Гармонія» - художньо-естетичний напрямок.
Блок «Інформаційний»- пресцентр
Блок «Наш дім»
-господарсько – побутовий напрямок.
До ШПД
належать учні 8 – 11 класів. Голова ШПД обирається вільним таємним голосуванням. Члени ШПД
входять до певних комісій за нахилами та
інтересами, з урахуванням їх здібностей та обдарувань. Шкільний парламент дітей
складається із 5 комісій: «Освіта і правознавство», «Дозвілля», «Здоров’я,
спорт і екологія», «Турбота», «Інформаційне агентство». Діти привчаються до
свідомого, самостійного прийняття рішень, вирішення проблем та виконання
поставлених завдань. Рівень активної творчої діяльності учнів середній.
Психолого-педагогічні умови для розвитку учнівського колективу сприятливі.
Педагогічний колектив сприяє розвитку дитячих організацій, всі учні мають
можливість займатися в гуртках, секціях
за інтересами. Діти за своїми бажаннями,
нахилами, здібностями та рівнем обдарувань займаються у гуртках як шкільних,
так і позашкільних закладів.
У своїй роботі для реалізації
проблеми виховання керуюся метою виховання гармонійно розвиненої , творчої,
інтелектуально розвиненої, національно свідомої, соціально активної, здорової
особистості, здатної до саморозвитку і самовдосконалення. Керуючись цією метою,
ставлю завдання , які дають можливість її реалізувати. Для цього проводжу
заходи, які дають можливість проявити
дітям свої творчі здібності, розвивати інтелектуальні можливості. Це
інтелектуальні ігри, брейн-ринги, виступи агітбригад в рамках тижнів БЖ,
концерти до Дня учителя, родинне свято, свято-презентація 5 класу «Будьмо
знайомі: ми – 5 клас», новорічні та різдвяні свята, концертна програма до 8
березня. Разом із членами учнівського
самоврядування було проведено цілий ряд заходів національно-патріотичного
спрямування
Разом із психологом школи проводжу діагностування
на виявлення видів обдарованості для подальшого залучення дітей до творчої
діяльності. Також у своїй роботі практикую проведення занять з елементами
тренінгу на формування в учнів мотивації
здорового способу життя, короткочасних проектів з питань безпеки
життєдіяльності. Відповідно до своїх обов’язків педагог-організатор координує
роботу дитячих організацій, надає допомогу в організації їх роботи, співпрацює
з органами учнівського самоврядування, надає допомогу у проведенні
організаційно-масової та культурно-освітньої роботи , організації дозвілля та
відпочинку дітей за місцем проживання.
ПО проводить бесіди з учнями, схильними до правопорушень, бере безпосередню
активну участь у роботі Ради профілактики правопорушень.
Немає коментарів:
Дописати коментар