• Мають активну пізнавальну потребу, що домінує.
• Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.
Визначення обдарованості
надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв
школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від
розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів
учитель звертатиме увагу.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення. Тому, педагог-організатор співпрацює з кожним класом та класним керівником задля виявлення обдарованих дітей та допомоги їм у правильному спрямуванні своїх творчих сил.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення. Тому, педагог-організатор співпрацює з кожним класом та класним керівником задля виявлення обдарованих дітей та допомоги їм у правильному спрямуванні своїх творчих сил.
Які
категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?
1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).
2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі науки (підлітковий вік).
3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).
1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).
2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі науки (підлітковий вік).
3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).
Мета роботи з
обдарованими дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх
оптимального розвитку.
Завдання
роботи з обдарованими дітьми:
• Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
• Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
• Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
• Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
• Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
• Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
• Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
• Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
За якими
принципами будується робота з обдарованими дітьми?
• Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
• Орієнтація на потреби дитини.
• Максимальне розширення кола інтересів.
• Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
• Ускладнення змісту навчальної діяльності.
• Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
• Орієнтація на потреби дитини.
• Максимальне розширення кола інтересів.
• Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
• Ускладнення змісту навчальної діяльності.
Що повинен
уміти педагог-організатор для роботи з обдарованими дітьми?
- Працювати
диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
- Стимулювати
пізнавальні здібності учнів.
- Приймати
зважені психолого-педагогічні рішення.
- Аналізувати
навчально-виховну діяльність.
- Добирати
й готувати матеріал для колективних творчих справ.
Завдання
педагога-організатора полягає у тому, щоб створити умови, з яких будь-яка
дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити
самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в
умовах освітнього процесу».
Обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.
Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.
Обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.
Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.
За якими
напрямами здійснюється робота педагога-організатора з обдарованими учнями?
1. Гурткова робота.
2. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
3. Участь у творчих конкурсах різного рівня
4. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдарованими дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.
Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий:
1. Гурткова робота.
2. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
3. Участь у творчих конкурсах різного рівня
4. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдарованими дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.
Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий:
- Виявлення
обдарованих учнів;
- Складання
діагностичних карт;
- Розроблення
нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.
2. Основний (практичний):
- Упровадження
інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних,
модульних), що розвивають в учнів творче й дослідницьке мислення.
- Активна
участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.
3. Узагальнення:
- Аналіз
досягнутих результатів.
- Співвідношення
результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.
- Визначення
перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учням.
Розвиток обдарованості
учнів залежить від професійного рівня педагога-організатора та використання
креативних методів навчання. Тому, у практиці педагогічної діяльності слід
використовувати нові технології навчання, які сприяють розвитку
інтелектуальної, творчої та лідерської обдарованості.
До якої
б діяльності не звертався педагог-організатор, треба завжди
пам‘ятати, що:
Школа – для дитини,
а не дитина – для школи.
Особистість виникає в
ранньому дитинстві, а дитина в школі – повноцінна особистість.
Особистість дитини
– суб’єкт у педагогічному процесі.
Особистість – мета
освітньої системи, а не засіб для досягнення будь-якої мети.
Кожна дитина
талановита.
Кожна дитина має
право на помилки.
Кожна дитина має
право на вільний творчий пошук.
Кінцева мета
діяльності педагога-організатора - ідеальна модель випускника навчально-виховного
закладу: патріот рідної школи та міста, людина корисна для суспільства, творець
власного життя, веселий і оптимістичний, толерантний та впевнений у собі.
Немає коментарів:
Дописати коментар