вівторок, 15 листопада 2016 р.

Як розмовляти з "важким" підлітком?

Результат пошуку зображень за запитом "як розмовляти з важким підлітком зображення"
Поради вчителям та батькам
ЯК РОЗМОВЛЯТИ З «ВАЖКИМ» ПІДЛІТКОМ?
Під час розмови з підлітком необхідно позбутися повчального тону і приділити час і увагу  тільки співрозмовнику, при цьому дотримуючись деяких правил:
 - поважати співрозмовника;
 - говорити з ним як з рівним;
 - аргументувати свою точку зору, залишаючи за підлітком право розділяти її або заперечувати;
 - показувати, що він цікавий як людина й співрозмовник;
 - дотримуватись кодексу честі;
 - учитель має право бути некомпетентним у якійсь сфері життя і визнає таке саме право за підлітком;
 - розмовляти тільки про те, про що підліток готовий говорити, «не лізти в душу», надати йому право на мовчання;
 - бути готовим вислухати шокуючі подробиці життя підлітка й підтримати його;
 - делегувати підлітку відповідальність за власну поведінку й ухвалення рішень;
 - дотримуватись права на конфіденційність приватної бесіди;
 - бути толерантним до звичок, способу життя та ідеалів співрозмовника.



Про що розмовляти з «важким» підлітком?
1. Навчання - улюблені й не дуже предмети, причини неуспіху, взаємини з учителями, участь у громадській роботі, випадки порушень дисципліни.
 2. Плани на майбутнє щодо продовження навчання, вибору професії; здатність ураховувати майбутні труднощі й тверезо оцінювати свої можливості.
3. Взаємини з однолітками; перевага одного близького друга або компанії приятелів, становище серед товаришів, причини вибору приятелів за певними особистими якостями, за спільністю захоплень.
 4. Захоплення сьогодні й у минулому ( під чиїм впливом було зроблено вибір, які досягнуті результати, чому захоплення забуто).
5. Взаємини з батьками, внутрішньосімейні стосунки: склад родини ( хто названий першим, про кого забув згадати, хто займався його вихованням, найбільш близький член родини, з ким у родині конфліктні взаємини, причина конфлікту). Якщо родина розпалася, необхідно з΄ясувати, у якому віці був підліток, коли це сталося, його ставлення до розлучення батьків, чи підтримує контакт із тим з них, хто пішов із родини.
 6. Порушення поведінки в минулому: прогули занять, дрібне хуліганство, паління, уживання алкоголю, знайомство з різними наркотичними засобами, втечі з дому, чи був затриманий або взятий на облік міліцією.
7. Найскладніші події в минулому й реакція на них. Наявність колись у минулому суїцидних думок. Перенесені захворювання: як вони позначилися на навчанні й на становищі серед однолітків. Наявність сьогодні або в минулому порушень сну, апетиту, самопочуття та настрою.
 8. Сексуальні проблеми: - перша закоханість і пов΄язані із цим психічні травми; - самооцінка своєї привабливості; - початок статевого життя та потайливе побоювання із приводу своєї сексуальної неповноцінності.
 ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ, ЩО ПРАЦЮЮТЬ З ДЕВІАНТНИМИ ПІДЛІТКАМИ
1. Під час зустрічі з молодими людьми говоріть : «Привіт!»
 2. Запитуйте їхню думку.
 3. Давайте їм відчути себе прийнятими.
4. Запитуйте їх про них самих.
 5. Вислуховуйте їх.
 6. Займайтеся їхніми проблемами та конфліктами до того, як вони стануть великими.
7. Дозволяйте робити помилки.
 8. Допомагайте їм вчитися на власних помилках.
 9. Створюйте безпечні та відкриті взаємовідносини.
 10. Розмовляйте з ними відкрито.
11. Станьте їхнім прибічником.
12. Дайте зрозуміти, що ви завжди поряд, у їхньому розпорядженні.
13. Під час розмови дивіться їм в очі.
14. Скажіть їм, що готові вислухати їх у будь-який час.
15. Заохочуйте їх високо ставити «планку».
16. Вітайте їхні пропозиції.
17. Прощайте їх.
18. Завжди давайте їм ще один шанс.
19. Радьтеся з ними.
20. Дякуйте їм.
21. Будьте чесними.
22. Дайте їм зрозуміти, що ви їхній друг.
23. Розділяйте разом з ними їхню радість та хвилювання.
24. Допоможіть їм повірити в себе.
25. Запитайте, про що вони мріють, заохочуйте їх, переконуючи в тому, що мрії можуть стати реальністю.
26. Називайте їх тільки на ім'я.
27. Вислуховуйте їхні історії та розповіді.
28. Дайте підлітку відчути відповідальність.
29. Часто й невимушено говоріть компліменти.
 30. Будьте доброзичливим учителем для підлітка.
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ В КЛАСІ
· Установіть межі дозволеного, еталони поведінки учнів для стандартних ситуацій (як входити в клас, як сидіти, відповідати на запитання, прибирати книжки і т.ін.). Зробити це треба перш ніж Ви почнете стежити за дотриманням порядку;
· поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність;
· стежте за своєю мовою, розмовляйте завжди повільно, спокійним голосом;
· не відволікайтесь на незначні порушення, моралізування. Урок – це не арена для з’ясування стосунків;
· дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у класі;
· стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки;
· надавайте учням можливість частіше працювати в групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки;
· створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами;
· не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя;
· будьте привітними, але враховуйте, що фамільярність може породити неповагу;
· не виявляйте антипатії до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями;
· не припускайте появи «любимчиків», це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі;
· умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові;
· не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів;
· не забудьте привітати дитину з днем народження;
· підтримуйте контакт із учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах;
· зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку;
· робіть виклад матеріалу яскравим, захоплюйте учнів за допомогою різноманітних методів, наочності й змістовно

Немає коментарів:

Дописати коментар