пʼятниця, 5 жовтня 2018 р.

Сторінка вчителів-предметників

Результат пошуку зображень за запитом "Обдарована дитина зображення"
Особливості розвитку обдарованої дитини:
Обдарована дитина:
 ставить запитання
 допитлива
 продукує «дикі» думки та ідеї
 грається, але отримує високі бали, особливо з творчих
завдань

 дискутує, додає деталі
 виявляє гаряче сприймання, чутливість
 уже знає. І коли він це вивчив?
 1 – 2 повторення достатньо
 «конструює» абстракції
 більше до вподоби товариство дорослих
 прагне скласти умовивід
 створює проекти
 творить нове
 любить пізнавати
 інтенсивно досягає бажаного, підсилюючи самого себе
 перетворює інформацію
 добре працює інтелект
 любить складність
 уважно приглядається до життя і все помічає
 критично ставиться до себе й до інших

Ознаки творчого мислення
( за К. Торренсом, Дж. Гілфордом)
- Наявність новизни в результаті;
- оригінальність;
- вміння комбінувати з багатьох можливостей;
- вміння синтезувати та пов’язувати ідеї оригінальним
шляхом;
- вміння шукати, ставити та вирішувати проблему;
- мотиваційна спрямованість дитини на здобуття нових
знань;
- готовність до реалізації творчих потенцій.
В  процесі  формування  творчого  мислення
рекомендується дотримуватися таких принципів ставлення
до дітей, які дозволяють:
- створити безпечний психологічний простір;
- ставитися до дітей, ніби вони мають якості, які необхідно
розвинути;
- безоціночно ставитися до результатів роботи дитини;
- не говорити дитині: „В тебе не виходить”, „Погано”, „Не так”;
- розвивати самооцінювання своїх вмінь: „ А як ти
думаєш?”, „А тобі подобається?”;
- не порівнювати з іншими дітьми, а тільки із собою.
Принципи та особливості організації занять
-  від простого до складного;
-  від наочності до уявлення;
-  глибоке опрацювання всіх напрямків, вказаних в програмі,
закріплення на різних видах вправ;
-  мотивація кожного виду діяльності (викликати здивування та
зацікавленість);
-  зміна видів діяльності на одному занятті та зняття емоційної
та м’язової напруги;
-  на кожному занятті давати щось нове. Ефект новизни.
-  Ефект Зейгарник;
-  постійний музичний супровід, що гармонізує психічний стан;
-  вислуховування кожного, заохочення похвалою.
Тест на виявлення творчих здібностей у школярів
Правила проведення тесту
1. Уважно прочитайте кожне запитання.
2.  Обведіть кружечком слово „Так", якщо Ви
погоджуєтесь з тим, що написано, якщо це задовольняє Вас.
3.  Обведіть кружечком слово „Ні", якщо з написаним
не погоджуєтесь.
Так Ні  1  Я люблю писати свої пісні
Так Ні  2  Я люблю гуляти сам
Так Ні  3  Мої тато і мама полюбляють гратися зі мною
Так Ні  4  Я ставлю чимало запитань
Так Ні  5  Скласти оповідання чи казку безглузда справа 
Так Ні  6  Мені подобається мати одного чи двох друзів
Так Ні  7  Я не заперечую, коли змінюються правила гри
Так Ні  8  Я маю кілька хороших ідей
Так Ні  9  Я люблю малювати
Так Ні  10 Я люблю речі, які складно виготовити
Так Ні  11 Сонечко на малюнку завжди має були жовтого кольору 
Так Ні  12 Мені більше подобається розмальовувати малюнки в книжці, ніж малювати їх самому
Так Ні  ІЗ Легкі загадки - найцікавіші
Так Ні  14 Іноді тато з мамою займаються чимось зі мною
Так Ні  15 Я цікавлюся новинками про тварин
Так Ні  16 Мій тато любить працювати по господарству, а я йому допомагаю
Так Ні  17 Я не люблю, коли інші діти ставлять надто багато запитань
Так Ні  18 Нелегко знайти собі заняття , коли залишаюся сам
 Так Ні 19 Мій тато вважає, що я загалом поводжуся правильно
Гак Ні  20 Я люблю розповіді про далеке минуле
Так Ні  21 Я із задоволенням граю у старі ігри
Так Ні  22 Коли я хочу щось зробити, але мені складно, я відмовляюсь від цієї ідеї та займаюсь чимось іншим
Так Ні  23 Я люблю гуляти з друзями, а сам - ні
Підбиття підсумків:
За кожну позитивну відповідь (обведене слово „Так")
зараховується один-бал, за обведене слово „Ні" 0 балів.
Увага! В пунктах 5. 6, 11, ІЗ, 14, 18, 19, 22. 23, 24
оцінювання відбувається таким чином: замість 1 бала
зараховують 0, а замість 0 балів 1 бал. Це робиться тому,
що у вказаних пунктах стверджується ознака, протилежна
оціненій. Іншими словами, в цих пунктах за відповідь
„Так" зараховується 0 балів, а за відповідь „Ні" 1 бал.
Схильність дитини до творчості виявляється через:
розмаїття інтересів, пластичність розуму, зацікавленість,
наполегливість. Нарешті, суттєве значення мають умови в
сім'ї дитини.
Проаналізуємо деякі з них.
Розмаїття інтересів
Підрахуємо загальну суму балів за відповіді дитини в
пунктах 1, 5, 9, 16, 21. Кількість набраних балів відповідає
ступеню вираження розмаїття інтересів дитини:
І ступінь 0-1 бал (погано виражені);
ІІ ступінь - 2-3 бали (посередньо виражені);
ІІІ ступінь - 4-5 балів (добре виражені),
2. Незалежність
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в
пунктах 2, 8, 11, 13, 19, 24. Кількість набраних балів
відповідає вираженню незалежності дитини:
І ступінь - 0-1 бал (погано виражена):
ІІ ступінь - 2-3 бали (посередньо виражена);
ІІІ ступінь - 4-5 балів (добре виражена).
3 . Гнучкість, пристосування.  Підрахуйте загальну суму
балів за відповіді дитини в пунктах 6, 7, 22. Кількість
набраних  балів  відповідає  ступеню  вираження
зацікавленості дитини:
І ступінь - 0-1 бал (погано виражена);
ІІ ступінь - 2 бали (посередньо виражена);
ІІІ ступінь - 3 бали (добре виражена).
4. Наполегливість
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в
пунктах 10, 14, 23. Кількість набраних балів відповідає
ступеню вираження наполегливості дитини:
І ступінь - 0-1 бал (погано виражена);
ІІ ступінь - 2 бали (посередньо виражена); ІІІ ступінь -- 3
бали (добре виражена).
5. Допитливість
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді в пунктах 4,
12, 18. Кількість набраних балів відповідає ступеню
вираження допитливості дитини:
І ступінь - 0-1 бал (погано виражена);
ІІ ступінь - 2 бали (посередньо виражена); ІІІ ступінь --3
бали (добре виражена).
6. Відомості про сімейне оточення дитини в пунктах 3, 15.
17. 20. Кількість набраних балів відповідає ступеню
оточення для розвитку творчих здібностей дитини:
І ступінь - 0-1 бал (погано виражена);
ІІ ступінь - 2-3 бали (посередньо виражена):
ІІІ ступінь - 4 бали (добре виражена).
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді

Немає коментарів:

Дописати коментар