вівторок, 25 вересня 2018 р.

Анкетування, тестування щодо виявлення обдарованих дітей


Результат пошуку зображень за запитом "Обдарована дитина зображення"

Для того, щоб виявити обдаровану дитину, можна провести ряд тестів та анкет. Деякі з них ви можете розглянути у цій рубриці.
  • ТЕСТ визначення ступеня сформованості творчих здібностей дитини
Для визначення рівня сформованості творчих здібностей потрібно уважно прочитати наведені нижче пункти і проти кожного з них поставити слово "так", якщо твердження збігається з думкою про себе, або "ні", якщо не збігається.
№ питання
Питання
Так
Ні
1
Як правило, я легко пристосовуюсь до людей, ідей і умов.
2
Мені подобається розв'язувати типові, стандартні задачі.
3
Мені здається, що я з більшим бажанням створював би чи конструював нове, ніж поліпшував чи удосконалював старе.
4
У більшості випадків я дію самостійно, без допомоги та підказок друзів чи старших.
5
Звичайно я обачливий, коли маю справу з колективом.
6
Ніколи не намагаюся змінити взаємостосунки з товаришами .
7
Нерідко я утримувався від висування ідей, пропозицій, хоч мав їх.
8
Мені часто вдається знайти нестандартні, оригінальні розв'язки задач.
9
Мені подобається, коли відбувається швидка зміна різних видів діяльності.
10
Для мене характерне прагнення реалізувати одночасно кілька ідей, вирішувати разом кілька проблем.
11
Нерідко я вступаю в суперечку з ровесниками або старшими.
12
Як правило, я легко згоджуюсь і підкоряюсь колективній думці.
13
У мене часто виникають оригінальні ідеї.
14
Мені подобається виконувати роботу за розробленим планом, схемою, інструкцією.
15
Я завжди охоче поширюю, пропагую нові ідеї.
16
Я буду виконувати роботу по-новому, хоча знаю, що мене можуть не зрозуміти товариші, старші.
17
Я звичайно працюю без суттєвих змін, відхилень від рекомендацій, що дають учителі, батьки .
18
Мені нерідко доводилось виправдовувати свої дії інструкціями, правилами, рекомендаціями, авторитетами.
19
Мені подобається виконувати завдання дослідницького характеру.
20
Я завжди відстоюю свою точку зору.
Інструкція з обробки даних анкетування: номери запитань анкети записуються у вигляді двох стовпчиків
За кожну відповідь «так» на запитання 3,5,8,9,10,11,13,15,16,19 і відповідь «ні» на запитання 1,2,4,6,7,12,14,17,18,20 виставляють 2 бали. Результати додаються. Ступінь сформованості творчих здібностей визначається так: якщо набрано від
40 до 32 балів, то цей рівень дуже високий,
32-26 - високий,
26-12 - середній,
12-6 - низький,
6-0 - дуже низький.

·         ТЕСТ "НЕ ПРОҐАВ ВУНДЕРКІНДА!"
Кожна дитина має свої, лише їй притаманні риси, які розпізнаються в ранньому віці, тому обов'язок батьків - виявити та розвинути приховані здібності та задатки. У цьому може допомогти такий тест.
1.Ваша дитина навчилася рано, до шестирічного віку читати:
§ самостійно - 7 балів;
§ за допомогою когось - 5 балів.
2.Читає багато книг, причому досить швидко - 2 бали.
3.Сама або за допомогою когось зацікавилася словниками та енциклопедіями - 2 бали.
4.Легко навчилася читати, але відчуває труднощі під час читання - 1 бал.
5.Займається, за звичай, за зачиненими дверима, а друзів має старших за себе - 2 бали.
6.Розмовляє зі старшими на рівних - 2 бали.
7.Ставить багато різних каверзних запитань, інколи заганяючи дорослих у глухий кут - 2 бали.
8.Має готові відповіді навіть на несподівані запитання - 1 бал.
9.Іноді неуважна, але завжди вміє робити цікаві повідомлення (скажімо, після перегляду кінофільму, телепередачі чи спостереження за чим-небудь) - 2 бали.
10.Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, дає власну оцінку суспільним явищам - 1 бал.
11.Одноманітні справи (миття посуду, легкі навчальні вправи, які не потребують особливих зусиль) викликають нудьгу - 1 бал.
12.Чутлива до несправедливості, навіть якщо це не стосується її особисто - 2 бали.
13.Має багатий словниковий запас і вміло застосовує під час спілкування різні терміни - 2 бали.
14.Любить складні ігри ( шахи та ін.), які вимагають кмітливості - 1 бал.
15.У ранньому віці цікавиться тим, що вивчають старшокласники - 1 бал.
16.Любить різні заняття, причому хоче робити все самостійно - 2 бали.
17.Її цікавить Всесвіт, вона цікавиться питаннями давньої історії - 2 бали.
18.У школі навчається без особливих зусиль, швидко схоплює матеріал та має власну думку з багатьох питань - 2 бали.
19.Має розвинуте почуття сприймання музики, образотворчого мистецтва, навколишнього світу і в усьому знаходить гармонію - 2 бали.
Ось і весь тест "вундеркінда", якщо він таким є. А це залежить від того, скільки балів він отримає під час підрахунку. Потрібно врахувати, що об'єктивність тестування залежить від чітких відповідей на запитання.
Якщо ви набрали від 10 до 13 - це свідчить про те, що дитина має певні здібності, а тому вам необхідно потурбуватися про те, щоб організувати її навчання та спрямовувати розвиток її здібностей.

  • АНКЕТА щодо визначення здібностей учнів
I. Інтелектуальні здібності
1.Учень засвоює нові знання, швидко і легко все опановує.
2.Використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях.
3.Добре міркує, не плутається в думках. Вміло встановлює зв'язок між подіями, між причиною і наслідком.
4.Швидко запам'ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати.
5.Знає багато про такі події, про які його однолітки не знають, не здогадуються.
6.Має великий запас слів, легко користується новими словами, вільно висловлюється.
7.Любить читати нові книги, які читають не однолітки, а діти, старші на рік чи два, дорослі.
8.Вирішує складні задачі, що потребують розумових зусиль.
9.Задає дуже багато запитань.
10.Випереджає однолітків у навчанні на рік чи два.
11.Оригінально мислить і пропонує нестандартні відповіді, рішення.
12.Дуже спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове.
II. Художні здібності
1. У своїх малюнках зображує різнотипні предмети, ситуації, людей.
2. Серйозно ставиться до творів мистецтва, замислюється і стає дуже серйозним, коли чує нову музику, бачить гарну картину.
3. Оригінальний у виборі сюжету (робить незвичайні композиції з квітів, малюнків, марок тощо).
4. Завжди готовий використати будь-який матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо.
5. У вільний час багато малює, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому).
6. Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття і настрій.
7. Цікавиться творами мистецтва. Може дати власну оцінку й намагається відтворити те, що йому сподобалося.
8. Любить працювати з пластиліном і глиною, клеєм, щоб відтворювати речі в трьох вимірах.
III. Музичний талант
1. Добре відчуває ритм і мелодію, прислуховується до них.
2. Добре співає.
3. У гру на інструменті, у пісню чи танець вкладає багато енергії та почуттів.
4. Любить музичні записи, прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику.
5. Любить співати разом з іншими, щоб виходило злагоджено й добре.
6. У співі або музиці виявляє власні почуття і стан.
IV. Здібності до занять науковою працею
1. Після занять любить читати науково-популярні книги та журнали.
2. Не впадає у відчай, коли його задуми та проекти не підтримують вчителі або батьки.
3. Намагається зрозуміти причини й сенс подій.
4. Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням.
5. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто замислюється над цим.
V. Літературна обдарованість
1. Може вільно побудувати розповіді, починаючи від зав'язки сюжету й закінчуючи розв'язкою конфлікту.
2. Придумує щось нове й незвичайне, коли розповідає про що-небудь знайомим.
3. Під час розповіді виділяє головне, найхарактерніше.
4. Розповідаючи про щось, вміє дотримуватися одного сюжету, не втрачає головної думки.
5. Любить писати оповідання та вірші.
6. Своїх героїв в оповіданнях зображує майстерно, передає почуття, настрій, характер.
7. Вибирає для своїх оповідань ті слова, які добре передають емоції, почуття.
VI. Артистичний талант
1. Легко входить у роль іншої людини, персонажа тощо.
2. Цікавиться акторською грою.
3. Виразно змінює тональність голосу, коли зображує героїв.
4. Розуміє та вміє передати конфлікти, ситуації, може розіграти будь-яку драматичну сцену.
5. Передає почуття через міміку, жести, рухи.
6. Прагне викликати емоційну реакцію в інших людей, коли про що-небудь із захопленням розповідає.
7. Дуже легко драматизує, передає почуття, емоційні переживання.
VII. Технічні здібності
1. Добре вміє майструвати, займатися різними ремеслами.
2. У світ його уподобань входить конструювання машин, приладів, моделей.
3. Може читати нескладні креслення механізмів, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.
4. Визначає причини несправності приладів.
5. Любить робити креслення механізмів.
6. Читає журнали та статті про машини, механізми.
VIII. Здібності до спорту
1. Енергійний, потребує якомога більше фізичних рухів, щоб бути щасливим.
2. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.
3. Постійно досягає успіхів у якомусь виді спортивної діяльності (гри).
4. Бігає швидше за інших.


Немає коментарів:

Дописати коментар