понеділок, 12 лютого 2018 р.

Аналіз роботи педагога-організатора з дитячими організаціями за І семестр 2017-2018 н.р.

Результат пошуку зображень за запитом "робота педагога-організатора"
     Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

        У І семестрі 2017-2018 н.р.  робота педагога-організатора  проводилася згідно програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243», Концепції національно-патріотичного виховання, основної проблеми школи , виховного плану школи  та плану роботи педагога-організатора. Впродовж І семестру проводилися загальношкільні свята та заходи, тематичні лінійки, уроки мужності, уроки-реквієми, уроки-пам’яті, бесіди, заняття-тренінги, інтелектуальні ігри, рейди по відвідуванню школи учнями, дотримання санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах та зовнішньому вигляді учнів; засідання шкільного парламенту,  участь у заходах та конкурсах спільно з РЦДЮТ. Виховна робота здійснювалася на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до рідної землі, на осмислення самовизначення  у виборі професії.

      Виховна робота в школі проводиться за такими орієнтирами:  
-         ціннісне ставлення до себе;
-         ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
-         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
-         ціннісне ставлення до праці;
-          ціннісне ставлення до природи;
-         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
      Пріорітетними були наступні напрямки виховної роботи: ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей; цінісне ставлення особистості до суспільства і держави, виховання справжнього громадянина-патріота, ціннісне ставлення до себе. В межах цих орієнтирів проводяться шкільні свята і виховні заходи.
  Педагог-організатор по роботі з дитячими організаціями та об’єднаннями здійснює зв’язок, взаємодію педагогічного колективу з дитячими та юнацькими організаціями в школі, сприяє розвитку у школярів самодіяльності, навичок самоврядування, утвердження  в дитячих колективах елементів принципів демократії, гуманізму, пріоритетності загальнолюдських цінностей.
            Спільно з педколективом, батьками педагог-організатор:
-         координує діяльність дитячих та юнацьких організацій в школі та поза нею, надає допомогу в організації їх роботи, співпрацює з органами учнівського самоврядування, надає допомогу у проведенні організаційно-масової  та культурно-масової, культурно-освітньої роботи в дитячих та юнацьких організаціях, організації та дозвілля дітей;
-         організовує учнівські об’єднання і доброчинні заходи, спрямовані на виховання милосердя, доброти, людяності та гуманності;
-         вивчає нові форми і методи виховної роботи, творчо використовує їх у своїй роботі.
Разом із психологом школи педагог-організатор проводить діагностування на виявлення видів обдарованості для подальшого залучення дітей до творчої діяльності.
ПО проводить бесіди з учнями, схильними до правопорушень, бере безпосередню активну участь у роботі Ради профілактики правопорушень.
У своїй роботі педагог-організатор керується:   Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти України в XXІ столітті,  Декларацією прав дитини, Стратегією та Концепцією національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Методичними рекомендаціями щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах, Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини,  законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, наказами й іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою з питань, що стосуються освіти.
Основною метою виховання ставлю формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, патріота, здатного успішно самореалізуватися у соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал. Відповідно до Концепції освітньої діяльності, Національної доктрини розвитку освіти, Статуту школи, на виконання Декларації прав дитини і Конвенції прав дитини на сучасному етапі розбудови правової держави і громадянського суспільства, для залучення вихованців до державно-громадської форми управління роботою у школі працює система учнівського самоврядування, де наявні:
        статут;
        символіка (гімн, герб)
        план роботи шкільного парламенту по семестрах;
        план засідань шкільного парламенту помісячно;
        правила та положення діяльності органів учнівського самоврядування.
Головна мета шкільного учнівського самоврядування – об’єднання зусиль у справі створення умов для вільного розвитку учнівської молоді та демократизації учнівського життя.
         Учнівське самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд, основою якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити, спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під час засідань школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати з іншими людьми.
           Учнівський колектив школи налічує 311 осіб. Всі члени дитячого колективу належать до  школи певного рівня. Початкова школа – це школа «Чомусиків», середня ланка – дитяча організація  «Планета мрій» і старша школа – (8 – 11 класи) – це члени шкільного парламенту дітей. Дитячий шкільний колектив має середній рівень активності, що мотивує залучати більшу кількість учнів до позаурочної та позакласної діяльності.
До дитячої організації «Планета мрій» належать учні  5 – 7 класів. До ради лідерів дитячої організації входять найактивніші представники класів, які обираються на класних зборах. Члени ради лідерів беруть активну участь у прийнятті рішень та корисних справах. Серед членів ради лідерів обирається Голова ради лідерів, заступник, а всі члени ради входять до складу певної комісії. В дитячій організації «Планет Мрій» діє 6 комісій-блоків:
Блок « Обереги»   - народознавчий та екологічний напрямки.
Блок « Гарт»        - спортивний і військово-патріотичний  напрямок,  турбота  про людей   похилого віку.
Блок «Парадокс» - наукове товариство учнів, інтелектуальний  напрямок; взаємозвязок між паралелями класів школи,  шефство.
Блок «Гармонія» - художньо-естетичний напрямок.
Блок «Інформаційний»- пресцентр
Блок «Наш  дім»            -господарсько – побутовий напрямок.
     Шкільний парламент дітей (ШПД) складається з 5 комісій, кожна з яких працює за вказаним напрямком та планом роботи, виконує певні функції та обов’язки.
  Комісії:
-         Освіта і правознавство (проведення інтелектуальних ігор, вікторин, конкурсів, правова освіта, пропаганда здорового способу життя);
-         Дозвілля ( проведення загальношкільних свят, концертів, новорічних ранків,  залучення дітей до національних скарбів народної творчості, традицій і звичаїв,);
-         Здоровя, спорт і екологія (участь у  суспільно корисній праці по благоустрою, озелененню школи, трудові десанти, створення куточків затишку і краси; пропаганда здорового способу життя, проведення заходів та акцій екологічного спрямування, участь у спортивному житті школи);
-         Турбота (доброчинна та волонтерська діяльність: проведення акцій «Зірка памяті», «Допоможемо разом», операцій «Ветеран живе поруч», «Турбота», допомога воїнам АТО);
-         Інформаційне агентство (випуск стінгазет, виготовлення  реквізиту до заходів, дизайн оголошень, участь у конкурсах малюнків та плакатів, проведення пресінформацій, загальношкільних лінійок, інформування про проведені заходи на шкільному сайті).
Учнівське самоврядування за даним зразком діє вже не перший рік і покликане допомагати керівництву школи у вихованні творчої, соціально активної особистості, здатної до саморозвитку й самореалізації, патріота своєї Батьківщини. ШПД має голову шкільного парламенту,  заступника голови та голів комісій.
Кожна комісія  має свого голову, який керує роботою своєї  комісії.  Тож, структура учнівського самоврядування дає можливість більш ефективно працювати за системою КТС. Засідання  ШПД проходить раз на місяць та в разі необхідності. На засіданнях не тільки вирішуємо  питання щодо плану роботи, але й організовуємо  та проводимо колективно творчі справи.
На початку навчального року було проведено вибори органів класного та шкільного учнівського самоврядування та сплановано його роботу, а також залучено учнів до участі в засіданнях. Протягом першого семестру члени учнівського самоврядування та педагог-організатор організовували чергування учнів по школі, проводили рейди-перевірки  санітарного стану класів, відвідування школи, трудові десанти, загальношкільні лінійки. В рамках тижнів та декад  визначались заходи, які б сприяли обізнаності учнів з певних напрямків.
     Педагогом-організатором за участі членів ШПД було проведено загальношкільні заходи:
·     свято Першого дзвоника;
·    Родинне свято в рамках відзначення ювілею В.О.Сухомлинського;
      ·     День Захисника України;
     
·    День української писемності та мови;
      ·     свято до Дня Збройних сил України;
·     новорічні свята;

Впродовж  І семестру було проведено:

 загальношкільні тижні:
- Дорожнього руху на тему: «Ми – за безпеку руху!»
- знань правил протипожежної безпеки «Сірники не чіпай, вогонь не закликай»;
- правових знань;

Акції:
- рекламно-просвітницька кампанія «Ми за життя без тютюну, алкоголю, наркотиків»;
- «Зірка памяті»;
- «Допоможемо разом»;
- «Допоможемо перезимувати птахам» по виготовленню годівничок.
Члени шкільного самоврядування та педагог - організатор в рамках загальношкільних тижнів проводили загальношкільні тематичні лінійки, виставки малюнків та плакатів «Азбука дорожнього руху», "Вогонь - друг, вогонь-ворог", «Скажемо: «Ні!» шкідливим звичкам», «Діти мають право», «Курити – це не модно".
У рамках святкування Дня Миру парламентом школи був організований флеш-моб "Ми – за МИР"

В рамках тижня знань правил дорожнього руху за участі членів ШПД було проведено заняття - вікторину «Життя – це наш безцінний скарб. Тож не залиш його без барв». За допомогою членів ШПД для учнів початкових класів було проведено ігрове заняття «Дорогою до школи».
В рамках  Тижня знань правил пожежної безпеки на тему «Сірники не чіпай, вогонь не закликай!» педагогом-організатором було проведено:     
-         інтелектуальну гру Брейн-ринг на протипожежну тематику (8 клас),
-         заняття-тренінг «Умови виникнення пожежі» ( 5 клас),
-         ігрові заняття для учнів 1-4 класів «Вогонь «добрий» і вогонь «злий», «Це потрібно знати, щоб біді не бувати».
-         конкурс стіннівок, малюнків, плакатів «Правила пожежної безпеки».
В рамках тижня правових знань    педагог-організатор Носенко Н.К. підготувала та провела ігрове заняття «Права свої знай, та про правила й обов’язки не забувай» для учнів 3 класу. Також було проведено загальношкільну лінійку, а членами шкільного парламенту виготовлено інформаційний бюлетень «Наші права та обовязки».
    В рамках рекламно-просвітницької кампанії «Ми – за життя без тютюну, алкоголю, наркотиків» члени шкільного парламенту дітей разом із педагогом-організатором підготували та провели для учнів молодших класів ігрові заняття, вікторини на тематику здорового способу життя. Педагог-організатор підготувала та провела заняття з елементами тренінгу «Я і моє здоров’я» за участі учнів 5 класу. Агітбригада старшокласників «Промінь надії» виступила перед учнями 5-11 класів з метою запобігання шкідливим звичкам, які негативно впливають на здоров’я дітей та формуванню вмінь і навичок учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки.
З нагоди Міжнародного Дня толерантності було проведено круглий стіл за участю членів шкільного парламенту дітей на тему „Будь толерантним всюди й завжди, люди однакові всі на Землі” .  Педагог-організатор Носенко Н.К. підготувала та провела для учнів 2 та 4 класів ігрове заняття "Твори добро", під час якого маленькі школярі подорожували Країною ввічливих слів, визначали, що таке доброта, людяність, доброзичливість.
Члени шкільного парламенту проводили щотижневі загальношкільні лінійки, на яких висвітлювали досягнення учнів у навчанні, підбивали підсумки чергування по школі,  інформували про роботу класних  колективів. Комісії шкільного парламенту брали участь у проведенні профілактичних рейдів «Перерва», «Зовнішній вигляд», організовували проведення загальношкільних свят, випуск шкільної стінгазети.  
      «Хто попереджений – той захищений» - під таким гаслом до 1 грудня – Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом - пройшли заходи за участі членів ШПД. На тренінговому занятті на тему: «ВІЛ\СНІД і життя» старшокласники розширили свої знання про небезпеку епідемії ВІЛ\СНІДу, обговорили питання толерантного ставлення до людей, які живуть з ВІЛ. Членами шкільного парламенту дітей разом із педагогом-організатором Носенко Н.К. та соціальним педагогом Лебідь О.А. було проведено загальношкільну акцію в підтримку людей, які живуть з ВІЛ/СНІДом «Червону стрічку носять небайдужі». Члени дитячої організації «Планета Мрій» виготовили червоні стрічечки, а члени шкільного парламенту потім роздали їх усім учням та працівникам школи як нагадування про цю хворобу та в знак підтримки тих, хто є носієм ВІЛ або хворіє на СНІД. В рамках акції було створено паркан «СНІДу – НІ!», на якому кожен зміг сказати своє «Ні!» цій страшній хворобі. Також було проведено анкетування «Що ти знаєш про ВІЛ/СНІД?» щодо визначення рівня знань учнів про ВІЛ/СНІД. Голова дитячої організації «Планета Мрій» Денис Голуб підготував презентацію «ВІЛ/СНІД», з якою виступив перед однолітками. Серед учнів 5-11 класів було проведено конкурс плакатів «Скажемо СНІДу – НІ!» 
       Шкільним парламентом організована та проведена акція «Стоп насильству!» В рамках акції висвітлено проблеми насильства у малюнках, плакатах, організовано виставку малюнків та плакатів «Діти проти насильства», проведено засідання круглого столу парламенту дітей « Ми звільнимо світ від насильства».
До дня людей з особливими потребами педагогом - організатором було проведено урок доброти «Дивись на мене як на рівного» для учнів 5 класу.                                  
Також впродовж І семестру були проведені інтелектуальні ігри «Своя гра», Брейн-ринг.
  Для учнів 5 класу з метою згуртування колективу та адаптації педагогом-організатором було проведено свято «Будьмо знайомі: ми – 5 клас».
Виховна робота  впродовж І семестру 2017 – 2018 н.р. була побудована на засадах національно – патріотичного виховання школярів
            Реалізація національно -  патріотичного  виховання в практику відбувається через проведення ряду заходів, запланованих на 2017-2018н.р., які мають різні форми роботи: тематичні лінійки, конкурсні програми, змагання, диспути, круглі столи, благодійні акції, уроки мужності, уроки пам’яті, уроки-реквієми, допомога бійцям АТО,  участь в акції «Зірка пам’яті», перегляд  документальних та відеофільмів.
                       
Впродовж І семестру було проведено заходи щодо відзначення історичних подій та державних свят:
-     До Дня Гідності та Свободи проведено загальношкільну лінійку – реквієм «Ми – за свободу, ми – за гідність», 
-     Учнівським самоврядуванням  створено стенд, присвячений Дню Гідності «Ми пам’ятаємо!» ;
-    До Дня памяті жертв Голодомору проведено загальношкільну лінійку-реквієм «Розгойдані дзвони пам’яті»
-  До Дня Захисника України та Дня Збройних Сил проведено тематичні загальношкільні лінійки;
- Проведено військово-спортивну конкурсну програму «Нащадки козацької слави» та «Козацькі розваги»;
До Дня української писемності та мови проведено ігрове заняття «Подорож Країною Мови» для учнів 6 класу,  а учні 4 класу стали учасниками заняття «Мова – душа народу».

                             Волонтерська та доброчинна діяльність
 У школі діє волонтерський загін «Імпульс». Волонтери сприяли  проведенню у школі благочинних акцій:  акції «Допоможемо разом» по збору одягу, взуття, іграшок для дітей Староосотського протитуберкульозного санаторію. Під час проведння акції «Зірка пам’яті» учні – волонтери  відвідували ветеранів, допомагали по господарству, вітали зі святами. 22 вересня відзначається День партизанської слави. Щорічно учні-волонтери напередодні цієї визначної дати відвідують ветеранів, вітають зі святом.

 За підсумками роботи за І семестр було виявлено ряд недоліків: була невисока активність роботи деяких членів шкільного парламенту, зокрема комісії «Турбота» по роботі з молодшими школярами. Члени комісії «Освіта та правознавство» не провели ряд рейдів – перевірок. Члени комісії «Інформаційне агентство» не провели соціологічне опитування.

У ІІ семестрі 2017-2018 н.р., продовжуючи роботу над реалізацією вище зазначених завдань і мети виховної роботи, рекомендую:
- Педагогу-організатору активізувати роботу шкільного учнівського самоврядування, відродити шефську роботу старших класів над молодшими.
- творчо підходити до планування своєї роботи, працювати над підвищенням свого методичного рівня, активніше вивчати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання та застосовувати їх на практиці;
- працювати над створенням умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
- підвищувати рівень вихованості, громадської активності учнів;
- виявляти та застосовувати найбільш результативні форми і методи виховання, а також критерії оцінки обраних напрямків роботи ;
- продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів;
- залучати батьків до позакласної роботи школи.
- у другому семестрі 2017-2018 н.р. продовжувати роботу в напрямках національно-патріотичного, правового,  естетичного, екологічного виховання надавши їм якісного рівня.
- впродовж ІІ семестру приділити максимум уваги виховній роботі,  яка сприяє здоровому способу життя учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар