пʼятницю, 20 жовтня 2017 р.

Якими є обдаровані діти?


Результат пошуку зображень за запитом "обдарована дитина зображення"
             • Мають вищі порівняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості.
             • Мають активну пізнавальну потребу, що домінує.
             • Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.
     Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме в спеціалізовані школи чи програми, як навчатиме. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення. Тому, педагог-організатор співпрацює з кожним класом та класним керівником задля виявлення обдарованих дітей та допомоги їм у правильному спрямуванні своїх творчих сил.
        

        Які категорії обдарованих дітей можна визначити умовно?
             1. Діти з незвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці).
             2. Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості — у певній галузі науки (підлітковий вік).
           3. Учні, які не досягають через якісь причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).
        Мета роботи з обдарованими дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.
        Завдання роботи з обдарованими дітьми:
            • Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
            • Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
            • Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
            • Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
        За якими принципами будується робота з обдарованими дітьми?
            • Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
            • Орієнтація на потреби дитини.
            • Максимальне розширення кола інтересів.
            • Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
            • Ускладнення змісту навчальної діяльності.
       Що повинен уміти педагог-організатор для роботи з обдарованими дітьми?
  •  Працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
  •  Стимулювати пізнавальні здібності учнів.
  •  Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
  •  Аналізувати навчально-виховну діяльність.
  •  Добирати й готувати матеріал для колективних творчих справ.
        Завдання педагога-організатора полягає у тому, щоб створити умови, з яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».
      Обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.
        Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.
        За якими напрямами здійснюється робота педагога-організатора з обдарованими учнями?
                  1. Гурткова робота.
                  2. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
                  3. Участь у творчих конкурсах різного рівня
                  4. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдарованими дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.
         Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий
:
  •  Виявлення обдарованих учнів;
  •  Складання діагностичних карт;
  •  Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.
2. Основний (практичний):
  •  Упровадження інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розвивають в учнів творче й дослідницьке мислення.
  •  Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.
3. Узагальнення:
  •  Аналіз досягнутих результатів.
  •  Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.
  •  Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учням.
        Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня педагога-організатора та використання креативних методів навчання. Тому, у практиці педагогічної діяльності слід використовувати нові технології навчання, які сприяють розвитку інтелектуальної, творчої та лідерської обдарованості.
        До якої б діяльності  не звертався педагог-організатор, треба завжди пам‘ятати, що:
        Школа – для дитини, а не дитина – для школи.
        Особистість виникає в ранньому дитинстві, а дитина в школі – повноцінна особистість.
        Особистість дитини – суб’єкт у педагогічному процесі.
        Особистість – мета освітньої системи, а не засіб для досягнення будь-якої мети.
        Кожна дитина талановита.
        Кожна дитина має право на помилки.
        Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.
        Кінцева мета діяльності педагога-організатора - ідеальна модель випускника навчально-виховного закладу: патріот рідної школи та міста, людина корисна для суспільства, творець власного життя, веселий і оптимістичний, толерантний та впевнений у собі.



Немає коментарів:

Дописати коментар