понеділок, 23 жовтня 2017 р.

Особливості роботи з обдарованими учнями

Результат пошуку зображень за запитом "обдарована дитина зображення"
 Завдання школи - підтримувати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.    Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.

Завдання роботи з обдарованими дітьми
-  Розвиток цілісної картинки світу в уявлення дитини;
-  Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми;
-  Розвиток здатності самостійно навчатися та здійсеювати долсідницьку роботу;
-  Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної "Я - концепції"


 Яким повинен бути вчитель у роботі з обдарованими дітьми?

-  Талановитим, здатним до експерементальної й творчої діяльності.
-  Професійно грамотним.
-  Інтелегентним, моральним і ерудованим.
-  Володіти сучасними педагогічними технологіями.
-  Мати позитивну "Я - концепцію", бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.
 -  Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.

  СХЕМА РОБОТИ 
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Виявлення здібностей та обдарувань учнів:
       -   використання різних методик, тестування;
-   проведення тестування та визначення інтелектуального потенціалу людини;
-   діагностування та визначення інтересів особистості;
-   створення банку даних «Обдарована дитина»

                                    Організація  
системної роботи:
-     -    введення додаткових предметів, спецкурсів; 
      -    факультативні заняття; 
-    робота гуртків, спортивних секцій, клубів;
      -    робота в мережі Інтернет.
                                             Сфери обдарованості дитини:
                                              1. Інтелектуальна сфера
  Обдарована дитина вирізняється гарною пам'яттю, мисленням, допитливістю, добре розв'язує різні задачі, зв'язно викладає свої думки, може мати здібності до практичного застосування знань.
                                          2. Сфера академічних досягнень
         Це успіхи дитини з читання, математики, природознавства та інших навчальних предметів.
  3.  Творчість (креативність)   
     Дитина дуже допитлива, виявляє незалежність і оригінальність мислення, висловлює оригінальні ідеї.
                                                       4.        Спілкування
      Добре пристосовується до нових ситуацій, легко спілкується з дорослими та дітьми, виявляє лідерство в іграх і заняттях з дітьми. Ініціативна, бере на себе відповідальність за свої дії.
  5.  Сфера художньої діяльності
    Дитина виявляє великий інтерес до візуальної інформації, захоплюється художніми заняттями, її роботи вирізняються оригінальністю. Виявляє інтерес до музики, легко відтворює мелодію, із задоволенням співає, намагається створювати музику.
6.  Рухова сфера
           Тонка і точна моторика, чітка зорово-моторна координація, широкий діапазон рухів, добре володіє тілом, високий рівень розвитку основних рухових навичок.

Формування стосунків співпраці "вчитель-учень":
-     - предметні олімпіади;
-  обласні, всеукраїнські турніри, конкурси;
-  фестивалі художньої самодіяльності;
-  інтелектуальні ігри;
-  учнівське самоврядування. 
Ознаки обдарованих дітей:
-     -  часто перескакують через послідовні етапи свого розвитку;
-  у них чудова пам'ять яка базується на ранньому мовленні та абсолютному мисленні;
-  у них великий словниковий запас, вони із задоволенням читають енциклопедії, художнюлітературу;
-  можуть займатися кількома справами відразу;
-  вони дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ;
-  у ранньому віці здатні простежити причинно-наслідкові зв'язки, робити правильні висновки;
-  не можуть терпіти коли їм нав'язують готову відповідь;
-  можуть тривали час концентрувати свою увагу на одній справі;
-  мають надто розвинуте почуття справедливості;
-  добре розвинуте почуття гумору;
-  вони надзвичайно чутливі до немовних виявів почуттів, емоцій людей, які їх оточують;
-  чудово володіють екстрасенсорними здібностями;
-  вони негативно оцінюють себе;

- більшість обдарованих дітей сплять менше від своїх однолітків, вони раніше відмовляються від денного сну;
-  іноді мають труднощі з тонкою руховою координацією.


Немає коментарів:

Дописати коментар