понеділок, 11 грудня 2017 р.

Сфери обдарованості дітей

Результат пошуку зображень за запитом "Обдарована дитина зображення"
У результаті досліджень науковцями виділено такі характерні особливості обдарованих учнів:

• мають добру пам'ять, добре розвинуте абстрактне мислення;
• як правило, дуже активні й завжди чимось зайняті;
• ставлять високі вимоги до себе, боляче сприймають суспільну несправедливість, у них гостро розвинуте почуття справедливості;
• наполегливі в досягненні результату в галузі, яка їх цікавить;
• для них характерний творчий пошук;
• хочуть навчатися і досягають у навчанні успіхів, що дає їм задо­волення;
• завдяки численним умінням (класифікувати, категоризувати, вста­новлювати причино-наслідкові зв'язки, планувати і прогнозувати, робити висновки) здатні краще за інших займатися самостійною діяль­ністю, особливо в галузі літератури, математики, проведенні дослідів, фенологічних спостережень;
• уміють фантазувати, критично оцінювати навколишню дійсність і прагнуть зрозуміти суть речей і явищ;
• ставлять багато запитань і зацікавлені в позитивних відповідях на них;
• урок для них дуже цікавий тоді, коли використовується дослідницький метод;
• виявляють інтерес до читання, мають великий словниковий запас;
• із задоволенням виконують складні й довготривалі завдання;
• завдяки частому звертанню до засобів масової інформації, умі­ють швидко виділяти найзначущі відомості, самостійно знайти важ­ливі джерела інформації;
• порівняно зі своїми ровесниками краще вміють розкривати взаємозв'язки між явищами і сутністю, індуктивно і дедуктивно мис­лити, здійснювати логічні операції;
• чимало з них ставлять перед собою завдання, виконання яких потребує багато часу;
• їм притаманне почуття гумору, вони мають добре здоров'я, жит­тєрадісні, хоча зрідка зустрічаються і зі слабким здоров'ям;
• у них перебільшене почуття страху, емоційна залежність, емо­ційна незбалансованість порівняно з їхніми однолітками.
Категорії обдарованих дітей
М.Лейтес виділяє три категорії обдарованих дітей:
1.Учні з ранньою розумовою реалізацією.
2.Учні з прискореним розумовим розвитком.
3. Учні з окремими ознаками нестандартних здібностей.     

СФЕРИ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ
1.Інтелектуальна сфера
Обдарована дитина вирізняється гарною пам’яттю. мисленням, допитливістю, добре розв’язує різні задачі, зв’язно викладає свої думки, може мати здібності до практичного застосування знань.
2. Сфера академічних досягнень
Це успіхи дитини з читання, математики, природознавства та інших навчальних предметів.
3. Творчість (креативність)
Дитина дуже допитлива, виявляє незалежність і оригінальність мислення, висловлює оригінальні ідеї.
4. Спілкування
Добре пристосовується до нових ситуацій, легко спілкується з дорослими та дітьми, виявляє лідерство в іграх і заняттях з дітьми. Ініціативна, бере на себе відповідальність за свої дії.
5. Сфера художньої діяльності
Дитина виявляє великий інтерес до візуальної інформації, захоплюється художніми заняттями, її роботи вирізняються оригінальністю. Виявляє інтерес до музики, легко відтворює мелодію, із задоволенням співає, намагається створювати музику.
6. Рухова сфера
Тонка і точна моторика, чітка зорово-моторна координація, широкий діапазон рухів, добре володіє тілом, високий рівень розвитку основних рухових навичок.


Немає коментарів:

Дописати коментар