середу, 25 січня 2017 р.

Аналіз роботи педагога-організатора за І семестр 2016-2017 навчального року

     Виховання  – найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може розвинутися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху, розробити й реалізувати власний життєвий проект.
     У І семестрі 2016-2017 н.р.  робота педагога-організатора  проводилася згідно програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів", затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243», Концепції національно-патріотичного виховання, основної проблеми школи, виховного плану школи  та плану роботи педагога-організатора. Впродовж І семестру проводилися загальношкільні свята та заходи, тематичні лінійки, уроки мужності, уроки-реквієми, уроки-пам’яті, бесіди, заняття-тренінги, інтелектуальні ігри, рейди по відвідуванню школи учнями, дотримання санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах та зовнішньому вигляді учнів; засідання шкільного парламенту,  участь у заходах та конкурсах спільно з РЦДЮТ. Виховна робота здійснювалася на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до рідної землі, на осмислення самовизначення  у виборі професії.

      Виховна робота в школі проводиться за такими орієнтирами:  
-         ціннісне ставлення до себе;
-         ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
-         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
-         ціннісне ставлення до праці;
-         ціннісне ставлення до природи;
-         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
      Пріорітетними були наступні напрямки виховної роботи: ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей; цінісне ставлення особистості до суспільства і держави, виховання справжнього громадянина-патріота, ціннісне ставлення до себе. В межах цих орієнтирів проводяться шкільні свята і виховні заходи.
     
       Основними функціями педагога організатора є сприяння розвитку і діяльності дитячих громадських організацій та організація дозвілля учнів. Тож, план роботи було складено виходячи з функцій та обов'язків педагога-організатора.
       У закладі діє учнівське самоврядування: шкільний парламент дітей (ШПД) та дитяча організація «Планета Мрій».
       Шкільний парламент дітей (ШПД) складається з 5 комісій, кожна з яких працює за вказаним напрямком та планом роботи, виконує певні функції та обов’язки.
                                                             Комісії:
-         Освіта і правознавство (проведення інтелектуальних ігор, вікторин, конкурсів, правова освіта, пропаганда здорового способу життя);
-         Дозвілля ( проведення загальношкільних свят, концертів, новорічних ранківзалучення дітей до національних скарбів народної творчості, традицій і звичаїв,);
-         Здоровя, спорт і екологія (участь у  суспільно корисній праці по благоустрою, озелененню школи, трудові десанти, створення куточків затишку і краси; пропаганда здорового способу життя, проведення заходів та акцій екологічного спрямування, участь у спортивному житті школи);
-         Турбота (доброчинна та волонтерська діяльність: проведення акцій «Зірка памяті», «Допоможемо разом», операцій «Ветеран живе поруч», «Турбота», допомога воїнам АТО);
-         Інформаційне агентство (випуск стінгазет, виготовлення  реквізиту до заходів, дизайн оголошень, участь у конкурсах малюнків та плакатів, проведення пресінформацій, загальношкільних лінійок, інформування про проведені заходи на шкільному сайті).
      Учнівське самоврядування за даним зразком діє вже не перший рік і покликане допомагати керівництву школи у вихованні творчої, соціально активної особистості, здатної до саморозвитку й самореалізації, патріота своєї Батьківщини. ШПД має голову шкільного парламенту,  заступника голови та голів комісій.
       Кожна комісія  має свого голову, який керує роботою своєї  комісії.  Тож, структура учнівського самоврядування дає можливість більш ефективно працювати за системою КТС. Засідання  ШПД проходить раз на місяць та в разі необхідності. На засіданнях не тільки вирішуємо  питання щодо плану роботи, але й організовуємо  та проводимо колективно творчі справи.
      На початку навчального року було проведено вибори органів класного та шкільного учнівського самоврядування та сплановано його роботу, а також залучено учнів до участі в засіданнях. Протягом першого семестру члени учнівського самоврядування та педагог-організатор організовували чергування учнів по школі, проводили рейди-перевірки  санітарного стану класів, відвідування школи, трудові десанти, загальношкільні лінійки. В рамках тижнів та декад  визначались заходи, які б сприяли обізнаності учнів з певних напрямків.
     Педагогом-організатором за участі членів ШПД було проведено загальношкільні заходи:
·     свято Першого дзвоника;
·    святкування Дня працівників освіти;
      ·     День Захисника України;
     
·    КТС – осінній ярмарок «Дарунки осені»
      ·     свято до Дня Збройних сил України;
·     новорічні свята;

Впродовж  І семестру було проведено:

 загальношкільні тижні:
- Дорожнього руху на тему: «Азбука безпеки на дорозі»;
- знань правил протипожежної безпеки «Легко вогник запалити, та нелегко загасити»;
- правових знань;

Акції:
- рекламно-просвітницька кампанія «Ми за життя без тютюну, алкоголю, наркотиків»;
- «Зірка памяті»;
- «Допоможемо разом»;
- «Допоможемо перезимувати птахам» по виготовленню годівничок.
   Члени шкільного самоврядування та педагог - організатор в рамках загальношкільних тижнів проводили загальношкільні тематичні лінійки, виставки малюнків та плакатів «Азбука дорожнього руху», "Вогонь - друг, вогонь - ворог", «Скажемо: «Ні!» шкідливим звичкам», «Діти мають право», «Курити – це не модно".
      В рамках тижня знань правил пожежної безпеки педагогом-організатором було проведено інтелектуальну гру Брейн-ринг на протипожежну тематику (8 клас), заняття-тренінг «Умови виникнення пожежі» ( 6 клас).
            В рамках тижня правових знань   з учнями 3 класу було проведено заняття-гру «Мої права та обовязки».  Учні 1 класу стали учасниками ігрового заняття « Про право через казку», а учні 2 класу - ділового заняття - гри «Діти та їхні права». Учні 6 класу разом із педагогом-організатором підготували та провели заняття-тренінг "Справедливість і право".
      В рамках рекламно-просвітницької кампанії «Ми – за життя без тютюну, алкоголю, наркотиків» члени шкільного парламенту дітей разом із педагогом-організатором підготували та провели для учнів молодших класів ігрові заняття, вікторини на тематику здорового способу життя. Учні 1 класу разом із педагогом-організатором стали учасниками ігрового заняття «Здоровенькі були!», на якому разом із героями мультфільмів вивчили правила здорового способу життя, що потрібно робити, щоб зміцнити здоровя.
       Учні 5-7 класів прийняли участь у грі-подорожі «Країною здорових звичок». Подорожуючи станціями  цієї країни, школярі виконували цікаві завдання: відповідали на запитання вікторини про корисні та шкідливі звички, віддавали свій голос на підтримку лозунгу «Ми – за життя без тютюну, алкоголю, наркотиків!», виготовляли Дерево здоров’я. Така форма роботи активізує всіх учнів класу  та дає можливість кожному висловити власну думку.
       Члени шкільного парламенту проводили щотижневі загальношкільні лінійки, на яких висвітлювали досягнення учнів у навчанні, підбивали підсумки чергування по школі,  інформували про роботу класних  колективів. Комісії шкільного парламенту брали участь у проведенні профілактичних рейдів «Урок», «Перерва», «Зовнішній вигляд», організовували проведення загальношкільних свят, випуск шкільної стінгазети.  
      До Дня боротьби зі СНІДом члени ШПД провели флеш-моб «Ми – проти СНІДу». Також впродовж І семестру були проведені інтелектуальні ігри «Своя гра», Брейн-ринг.
      Для учнів 5 класу з метою згуртування колективу та адаптації педагогом-організатором було проведено свято «Знайомтесь: ми – 5 клас».

     Виховна робота  впродовж І семестру 2016 – 2017 н.р. була побудована на засадах національно – патріотичного виховання школярів
         Реалізація національно -  патріотичного  виховання в практику відбувається через проведення ряду заходів, запланованих на 2016-2017н.р., які мають різні форми роботи: тематичні лінійки, конкурсні програми, змагання, диспути, круглі столи, благодійні акції, уроки мужності, уроки пам’яті, уроки-реквієми, зустрічі з воїнами АТО, волонтерами, допомога бійцям АТО,  участь в акції «Зірка пам’яті», перегляд  документальних та відеофільмів.
                       
      Впродовж І семестру було проведено заходи щодо відзначення історичних подій та державних свят:
-         До Дня Гідності та Свободи проведено загальношкільну лінійку «Молюсь за тебе, Україно!».Учнівським самоврядуванням  створено стенд, присвячений Дню Гідності «Ми пам’ятаємо!» ;
-         До Дня памяті жертв Голодомору проведено: урок памяті «Допоки пам’ять в серці не згасає…», загальношкільну лінійку-реквієм  «Запалимо свічки».
-  До Дня Захисника України та Дня Збройних Сил проведено тематичні загальношкільні лінійки;
-  Проведено військово-спортивну конкурсну програму «Нащадки козацької слави»;
-     До Дня української писемності та мови проведено ігрове заняття «Подорож Країною Мови»
                                 Волонтерська та доброчинна діяльність
      У школі діє волонтерський загін «Імпульс». Волонтери сприяли  проведенню у школі благочинних акцій:  акції «Допоможемо разом» по збору одягу, взуття, іграшок для дітей Староосотського протитуберкульозного санаторію, акції «Зігрій воїна АТО» по збору теплого одягу для воїнів, що перебувають у зоні АТО. Також на виручені з ярмарку кошти придбали цукерки та печиво, які передали нашим захисникам через волонтерів. Під час проведння акції «Зірка пам’яті» учні – волонтери  відвідували ветеранів, допомагали по господарству, вітали зі святами.
      
     За підсумками роботи за І семестр було виявлено ряд недоліків: не було проведено заплановані заходи до Дня толерантності  та до Дня людей з особливими потребами. Також була невисока активність роботи деяких комісій учнівського самоврядування, а саме: комісії «Турбота» по роботі з молодшими школярами.      

       У ІІ семестрі 2016-2017 н.р. продовжити роботу над реалізацією вище зазначених завдань і мети виховної роботи :
-  активізувати роботу шкільного учнівського самоврядування, відродити шефську роботу старших класів над молодшими;
- творчо підходити до планування своєї роботи, працювати над підвищенням свого методичного рівня, активніше вивчати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання та застосовувати їх на практиці;
- працювати над створенням умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
- підвищувати рівень вихованості, громадської активності учнів;
- виявляти та застосовувати найбільш результативні форми і методи виховання, а також критерії оцінки обраних напрямків роботи ;
- продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів;
- активізувати та удосконалювати роботу з батьками, систематично проводити тематичні батьківські збори (згідно тематики педагогічного всеобучу батьків), залучати батьків до позакласної роботи школи.
- у другому семестрі 2016 -2017 н.р. продовжувати роботу в напрямках національно-патріотичного, правового,  естетичного, екологічного виховання, надавши їм якісного рівня.
- впродовж ІІ семестру приділити максимум уваги виховній роботі,  яка сприяє здоровому способу життя учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар