суботу, 7 січня 2017 р.

Національно-патріотичне виховання

      Національно-патріотичне виховання є складовою частиною загального виховного процесу та являє собою систематичну, цілеспрямовану діяльність школи щодо формування в учнів високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадянських, конституційних обов’язків.
Для педагогічного колективу нашої школи національно-патріотичний напрямок роботи був і залишається одним із пріорітетних. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, селі, районі, країні все мене стосується, все залежить від мене.
    За сучасних умов національне виховання дітей і молоді набуло особливої гостроти й актуальності. 
   

     Що означає бути українським патріотом сьогодні: По-перше – бути свідомим, освіченим, моральним і активним громадянином України, піклуватися про інтереси та історичну долю країни, її міжнародний авторитет. По-друге – з повагою ставитись до історичного минулого українського народу, до його мови, традицій, звичаїв і обрядів, до героїчних подвигів предків, берегти пам’ять про них. Адже героїзм є найвищим критерієм українського патріотизму і національної свідомості. По-третє – палко любити Україну, виявляти готовність заради неї на самопожертву, самовіддано захищати її від зовнішніх та внутрішніх ворогів, сумлінно працювати для примноження здобутків української економіки, науки, культури і спорту. Український патріотизм – це не пасивно-споглядальне явище, а діяльна й активна позиція у ставленні до проблем свого народу, Батьківщини і держави. Він невіддільний від почуття громадянської відповідальності за долю країни, за її майбутнє. Важливим у національно-патріотичному вихованні є і формування патріотичної самосвідомості, яка проявляється у ставленні особистості до своєї нації, зацікавленні і повазі до історії українського народу, його традицій та звичаїв, шанобливому ставленні до національної спадщини народу, прагненні примножити його славну історію та традиції.  У патріотичному вихованні важливо правильно пов'язувати минуле і сучасне нашої країни, утверджуючи наступність кращих традицій поколінь. Якщо сильніше молодь буде відчувати зв'язок часу, минулого і майбутнього, зв'язок своїх особистих інтересів з інтересами Вітчизни, якщо більш здатна вона буде сприймати все краще, що створене попередніми поколіннями, і прогресивне, що принесла свобода, то краще вона буде уявляти свою роль у здійсненні завдань розбудови України, то вищим буде ступінь її усвідомлення патріотичної відповідальності. 
      Таким чином, національно-патріотичне виховання повинно бути спрямовано на формування:
· наукових знань, які розкривають основи національно- патріотичного виховання учнів;
· любові до своєї Батьківщини, свого народу;
· гордості за героїчну історію своєї Вітчизни;
 · шанобливого ставлення до історичного минулого українського народу, його мови, традицій, звичаїв та обрядів;
· прагнення до підвищення добробуту та авторитету свого народу, держави;
· вироблення активної життєвої позиції і готовності проводити активну роботу щодо забезпечення законності і правопорядку в суспільстві, захисту конституційних прав і свобод громадян;
· взаєморозуміння та поваги до інших націй і народів.
        Як засвідчує практика, національно-патріотичне є ефективним, якщо у навчальному закладі забезпечується:
- систематичність засвоєння культурно- історичних, морально-духовних, естетичних знань і цінностей;
- глибоке пізнання учнями національних традицій, звичаїв, обрядів, оволодіння кращими світовими духовними і культурними цінностями. 
     
 Серйозною перешкодою національно-патріотичному вихованню є складна соціально-економічна ситуація в Україні, яка призвела до небаченого майнового розшарування суспільства,  зростання злочинності, породила розчарування частини людей, особливо молоді, спровокувала або стимулювала масовий виїзд громадян на заробітки в зарубіжні країни. Без планомірного і цілеспрямованого впровадження українознавства у систему освіти, починаючи з родини, дошкільних установ, загальноосвітньої школи і завершуючи всіма ланками вищої і спеціальної освіти, неможливо зреалізувати програму національно-державницького і патріотичного виховання. Не можна виховати українського патріота за межами національної свідомості, без утвердження українськості, засвоєння національних символів, у тому числі і в мовній сфері. 

            Формами роботи з питань національно-патріотичного виховання в навчальному закладі можуть бути:
· Робота з використанням традицій українського козацтва, наприклад, всеукраїнська гра «Джура Сокіл», яка замінила відому за радянських часів «Зарницу».
 · Посилення державно-патріотичної спрямованості у викладанні дисциплін загальноосвітньої школи та залучення юнаків і дівчат до вивчення історії та культури України через різноманітні види позакласної роботи.
 · Пропагування кращих здобутків національної культурної і духовної спадщини, залучення дітей до самодіяльної художньої творчості, діяльності фольклорних колективів, творчих об’єднань, клубів за інтересами тощо.
· Відзначення державних свят як способу піднесення національно- патріотичних почуттів учнів.
· Відзначення народних, традиційних, обрядових свят у загальноосвітніх навчальних закладах та залучення учнівської молоді до їхнього проведення органами місцевого самоврядування та громадськими організаціями.
 · Створення сценаріїв та проведення заходів, присвячених визначним особистостям, подіям, датам вітчизняної історії.
· Робота учнів у трудових та волонтерських загонах молодіжних громадських організацій, діяльність яких спрямована на реставрацію та відновлення пам’яток історії, культури та архітектури, меморіальних комплексів та ін.
 · Організація та проведення культурно-мистецьких, спортивних та дозвіллєвих, туристично-краєзнавчих заходів, спрямованих на розвиток інтелектуальних, творчих і спортивних здібностей учнів.
 · Екскурсійно-туристична робота (розробка екскурсійних маршрутів, схем історичних та пам’ятних місць міста, району, області, України).
 · Спортивно-оздоровча діяльність (організація Днів здоров’я, пішохідних та водних походів тощо).
· Проведення зустрічей з діячами сучасної культури, мистецтва, науки, видатними спортсменами.
· Вдалими та ефективними можуть бути також невеликі за обсягом акції, що не потребують значного вкладання коштів (для прикладу можна пригадати молодіжні вечори патріотичної пісні).



МОДЕЛЬ ПАТРІОТА

Патріот -  це:
  • громадянин України;
  • інтелектуал;
  • свідома особистість;
  • громадянська позиція;
  • загальнолюдські та національні риси;
  • творча особистість;
  • повага до національних цінностей;
  • вільні переконання;
  • працелюбність;
  • здоровий спосіб життя.



ТРАДИЦІЙНІ ШКІЛЬНІ СВЯТА

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ
  • Свято першого дзвоника;
  • КТС-осінній ярмарок "Дарунки осені";
  • концертна програма до Дня вчителя;
  • свято посвяти у п'ятикласники;
  • День Захисника України;
  • День української писемності та мови;
  • День Гідності та Свободи;
  • День пам’яті жертв Голодомору;
  • День прав людини;
  • День Збройних Сил України;
  • День Соборності України;
  • День пам’яті героїв Крут;
  • День пам'яті жертв Голокосту;
  • Міжнародний день рідної мови;
  • День пам'яті Чорнобильської катастрофи;
  • відзначення річниць з дня народження українських історичних діячів культури та мистецтва;
  • День пам’яті та примирення;
  • День Перемоги над нацизмом у Європі,
  • День Матері;
  • Свято останнього дзвоника.


АКЦІЇ, УРОКИ МУЖНОСТІ, ВИХОВНІ ГОДИНИ, КОНКУРСИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ

-         КТС-осінній ярмарок "Дарунки осені";
-         конкурс малюнка «Ми – за мир!»;
-         акції «Напиши листа воїну», «Зігрій українського солдата», «Допоможемо разом»;
-         зустріч з героєм АТО «Герої поряд», «Душі людської доброта»;
-         військово-спортивне свято « Нащадки козацької слави»»;
-         відзначення Дня захисника України: військово-спортивні змагання «Ну-мо, хлопці!», «Козацькі забави»;
-         зустрічі з учасниками Революції Гідності на Майдані;
-         флеш-моб «Молитва за Україну»;
-         уроки мужності до Дня Гідності та Свободи, до Дня Соборності України,
-         Урок мужності «Україна пам’ятає мужність партизан»;
-         Урок пам’яті «Допоки пам’ять в серці не згасає» до Дня памяті жертв Голодомору;
-         Урок-реквієм до Дня памяті героїв Крут;
-         Урок мужності «Афганістан болить в моїй душі…»
-         Заходи до Дня памяті Героїв Небесної Сотні;
-         Шевченківські дні у школі;
Лінійка-реквієм «Памятаймо Чорнобильський квітень 1986». Вахта пам'яті;
Урок мужності «Пам’ять заради майбутнього» до Дня Перемоги.

    Однією із форм національно-патріотичного виховання є проведення у школі військово-спортивних змагань «Нащадки козацької слави», в яких беруть участь учні 9-11 класів.

     Саме такі змагання були проведені до Дня Збройних Сил України 9 грудня 2016 року . Під час проведення різноманітних та цікавих конкурсів учасники показали свою спритність, швидкість, витривалість, бойову та стройову підготовку, силу та згуртованість. Під час проведення свята ми переконалися, що наші юнаки уміють працювати в команді , вони зможуть захищати свою Батьківщину та гідно виконувати цей священний обов’язок.











Немає коментарів:

Дописати коментар