пʼятницю, 3 листопада 2017 р.

План роботи творчої групи "Обдарованість"

                                                                                            «Затверджую»
                                                           голова методичної ради
КЗ «Олександрівське НВО №1»
              ________Коник Н.М.
протокол №1 від «   » _____2017 р.





ПЛАН РОБОТИ
творчої групи «Обдарованість»
Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
КЗ «Олександрівське  навчально-виховне обєднання №1»
з питання
„Організація роботи з обдарованими учнями”
2017/2018 навчальний рік

                                                                        «Не робіть висновок про здібності за
                                                                                    легкістю засвоєння. Успішніше і далі
                                                                                    йде той, хто в муках перемагає себе і                                                                                                    труднощі. Любов до пізнання – ось головне                                                                                        мірило»                                 
Антуан де Сент-Екзюпері
Методична проблема: Розвиток творчих здібностей та обдарувань учнів у навчально-виховному процесі.
І. Організаційні заходи

1.     Очікувані результати
     Забезпечення фундаментальної освітньої підготовки, розвиток      інтелектуального, творчого потенціалу, спортивних досягнень обдарованої      дитини.

2.     Напрямки роботи:
Координаційний:
-         забезпечення нормативно-правової бази;
-         контроль та аналіз діяльності.
Інформаційний:
-         створення банку програм та методичних матеріалів для роботи з обдарованими дітьми;
-         інформаційна підтримка навчальних закладів, що працюють з обдарованими дітьми;
-         консультативна підтримка.
Діагностичний:
-         формування банку  методичного забезпечення з метою виявлення обдарованості;
-         проведення спеціальних конкурсів, турнірів, інших заходів з метою  виявлення обдарованості учнів;
-         моніторинг індивідуальної траєкторії розвитку особистості обдарованої дитини;
-         щорічне внесення корективів у банк даних «Обдаровані діти».
Кадровий:
                                 -    підвищення кваліфікації педагогів на різних рівнях;
                                 -    визначення критеріїв ефективності педагогічної роботи з
                                   обдарованими дітьми;
                                 -    створення сприятливих умов для обміну    досвідом з  
                                   питань розробки та впровадження ефективних моделей і
                                   технологій роботи з обдарованими дітьми;
-  створення умов з метою відпрацювання та використання  нових педагогічних технологій, інтерактивних та    
      креативних методів навчання.


      Розвивальний:
-    створення освітнього поля й максимально комфортних   
     умов для інтелектуального, духовного, морального,
     естетичного розвитку учнів;
-    забезпечення матеріально-технічної бази для розвитку
     обдарованих дітей;
-       психологічний патронат обдарованих дітей;
3.     Заходи:
-         творчі лабораторії;
-         творчі тимчасові колективи;
-         науково-практичні консультації;
-         науково-практичні семінари;
-         круглі столи.

Основними завданнями визначені:
1.  Вивчення та впровадження інноваційних технологій, ППД у навчальну роботу з обдарованими дітьми.
2. Популяризація серед педагогів школи різноманітних методик для виявлення обдарованої шкільної молоді та форм роботи з нею.
3.  Координування діяльності педпрацівників з батьками обдарованих та здібних учнів.
4.   Проведення моніторингу навчальних досягнень учнів.
5.  Напрацювання методичних, дидактичних матеріалів для підготовки учнів до участі в олімпіадах з навчальних дисциплін.
6. Підготовка та проведення семінару «Робота з обдарованими та здібними дітьми: проблеми та способи їх вирішення».


ІІ. План роботи творчої групи

1.     Творча група вчителів  з питань організації роботи з обдарованими дітьми:
Носенко Н.К. – педагог організатор, керівник творчої групи
Лебідь О.А. – соціальний педагог
Галицька Н.В. – психолог
Андрущенко В.І. – вчитель української мови та літератури
Баглюк С.М. – вчитель математики
Тимко А.А. – вчитель початкових класів
Микитчук О.О. – вчитель англійської мови
Голинський Г.А. – вчитель фізкультури
Назаренко В.В. – вчитель фізкультури

     2.     Провідна ідея
     Визначення стратегії й тактики, принципів, етапів, соціально-психологічних,      науково-методичних аспектів роботи з обдарованими дітьми.

 3.     Завдання роботи творчої групи
-         створення системи виявлення та відбору обдарованої молоді;
-         визначення стратегії щодо підтримки та напрямів роботи з обдарованою молоддю;
-         забезпечення теоретичної та психологічної готовності педколективу до роботи з обдарованими учнями;
           -   визначення шляхів впровадження нового змісту освіти,  прогресивних технологій навчання та виховання;
     -   створення умов для пошуку обдарованих учнів; засобів вивчення
здібностей учнів;
     -  розробка рекомендацій для вчителів та батьків з питань навчання та
виховання обдарованих дітей;
     -   узагальнення та розповсюдження досвіду роботи з обдарованими дітьми;
     -   підвищення соціального статусу обдарованої молоді та її наставників;
     -   залучення обдарованої молоді до здобуття позашкільної освіти з метою задоволення потреби у професійному самовизначенні та творчій самореалізації, оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованою молоддю, забезпечення скоординованої діяльності навчальних закладів, установ з розвитку обдарованої молоді.

4. Тематика засідань творчої групи

І засідання. Вересень- жовтень

Тема: Розвиток творчих здібностей та обдарованості  школярів.

1.Обговорення і затвердження плану роботи групи на 2017-2018 н.р.
Визначення основних напрямків роботи.
                                                                                                Члени групи
2. Корегування  банку даних обдарованих учнів.
                                                                                                Керівник групи
                                                                                                Класні керівники

3. Здійснення моніторингу здібностей учнів з метою визначення напрямів перспективного й найближчого розвитку дітей. Поповнення банку даних про діагностичні методики, спрямовані на виявлення обдарованої молоді.
                                                                                                 Психолог

4.Обмін думками „Я роблю це так”
                                                                                                 Члени групи
5. Робота з обдарованими дітьми в початковій школі ...
                                                                                                 Тимко А.А.

6 . Мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина».
                                                                                                  Психолог
                                                                                                  Класні керівники
7. Круглий стіл  «Обдарована дитина у шкільному середовищі».
                                                                                                 Члени групи
8.   Анкета для батьків «Чи розвиваєте ви здібності своєї дитини?»
                      

Завдання додому:
   1. Опрацювання науково-методичної літератури з проблеми : Ефективні форми і методи роботи з обдарованими дітьми в урочний та позаурочний час.
   2.   Розроблення індивідуальної програми дослідження науково-методичної теми.
         3. Розробка програми сумісної діяльності з батьками по визначенню шляхів самореалізації обдарованої дитини.
                        
 ІІ засідання. Грудень
Тема: Обдаровані діти: виявлення – навчання – розвиток.

1. Доповідь « Робота з обдарованими й творчими дітьми у виховному процесі».
                                                                                                Носенко Н.К.
2. Круглий стіл «Методи роботи з обдарованою дитиною».
                                                                                               Члени групи
3. Обговорення змісту програм, направлених на виявлення здібностей обдарованих учнів.
                                                                                               Члени групи
4. Методична п'ятихвилинка для вчителів «Порівняльна характеристика відмінників та обдарованих учнів».
                                                                                                Класні керівники
5. Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та учасниками МАН.
6. Педагогічні дебати «Як розвивати творчий потенціал учнів».
                                                                                      Члени групи                                                                                                                   
 7. Конкурс «Колосок», «Кенгуру», «Левеня».
                                                                                         Вчителі-предметники
8. Розробка рекомендацій для педагогів «Особливості роботи з
обдарованими та здібними дітьми». Вивчення та впровадження в практику нетрадиційних методик з оптимізації, інтенсифікації, інтеграції навчання щодо розвитку творчої особистості.
                                                                                         Психолог
9. Психолого-педагогічний супровід обдарованої дитини як реалізація особистісно орієнтованого підходу (створення рекомендацій)
                                                                                         Психолог
                                                                                        Соціальний педагог

            Завдання додому:
1.      Систематизація напрацьованих методичних матеріалів.
2.      Участь у професійних конкурсах, у конкурсах дитячої творчості.


 ІІІ засідання. Лютий-березень  
Тема:   Формування стійкого інтересу до вивчення  предметів.
1. Доповідь « Проблема навчання обдарованих дітей».
                                                                                            Андрущенко В.І.
2. Про підготовку до психолого-педагогічного семінару «Психолого-педагогічні прийоми створення ситуації успіху в роботі з обдарованими дітьми».
3. Методичні консультації «Індивідуалізаціїя навчання відповідно до потреб обдарованих дітей».
4. На допомогу батькам. Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своїх дітей.
                                                                                             Психолог
5. Підсумки участі учнів в окружних, районних та обласних олімпіадах. Моніторинг результативності роботи з обдарованими учнями.
                                                                                              Члени групи

6. Ярмарка педагогічних ідей. «Як віднайти обдаровану дитину».
                                                                                               Члени  групи

7. Обговорення новинок методичної літератури. Обмін інформацією з фахових журналів. «Сторінками журналів. «Увага! Досвід»

8. Доповідь «Роль інтегрованих уроків для розвитку здібностей школяра» 
                                                                                               Баглюк С.М., Микитчук О.О.

9. Умови розвитку обдарованості. Вироблення рекомендацій для вчителів.
                                                                                                Психолог

10. Творчий звіт членів групи. Презентація власних сайтів, майстер-класи  про форми роботи з обдарованими дітьми.

11. Підведення підсумків роботи творчої групи за навчальний рік та визначення основних напрямків роботи на наступний період.

Немає коментарів:

Дописати коментар