четвер, 9 листопада 2017 р.

Що таке „учнівське самоврядування”?

Результат пошуку зображень за запитом "учнівське самоврядування зображення"
Учнівське самоврядування − спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою залучення учнів до організації спільної діяльності.
Мета самоврядування: є спільна колективна творча справа, яка має об’єднати навколо себе максимальну кількість учасників, дати можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості.
Завдання:
1. Формування соціальних компетентностей: уміння працювати в команді; розвивати комунікативні навички;здатність приймати власні рішення; розвивати культуру міжособистісних стосунків).
2. Сприяння розвитку життєвих компетентностей: здатність ефективно розв’язувати проблеми, що виникають у реальних життєвих ситуаціях, уміння діяти адекватно вимогам соціуму, навчає жити в складних умовах, що постійно змінюються.
Школа – маленька держава, «Шкільне містечко», законодавчим і виконавчим органом якої є парламент.
Девіз парламенту: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо»
Структура учнівського самоврядування:
·        делегати від учнівських колективів,
·        голова парламенту,
·        заступник голови,
·        комісії шкільного парламенту ( на чолі кожної комісії  — голова та його заступник, обрані з числа членів комісії. За кожною комісією закріплений координатор з числа учителів)
     Шкільний парламент має своє положення, в якому відображені права та обов’язки учнівського самоврядування, визначені основні напрямки роботи учнівської молоді.
     Найвищим органом шкільного парламенту є сесія, яка проводиться двічі на рік.

Учнівське самоврядування − це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.

До структури учнівського самоврядування входять:
- організації, органи,
- особисте управління (лідерство),
- тимчасові (ситуативні) управлінські структури.

До пріоритетних напрямів діяльності органів самоврядування слід віднести:
1.   Навчальну роботу, виховну роботу (зокрема нетрадиційні форми проведення спільних справ, дозвілля; спортивно-туристичні і пошуково-краєзнавчі заходи − збирання оповідань, казок, оформлення альбома, вивчення традицій та історії своєї сім’ї; правове виховання тощо);
2.    інформаційно-методичну роботу, зокрема участь у роботі районних, міських зльотах шкільних об’єднань.

Які функції учнівського самоврядування?

Соціалізуюча:
·         симулювання інтересу до навчання, трудової і суспільно корисної діяльності;
·         створення оптимальних умов для виявлення і розвитку творчих здібностей, організаційних навичок;
·         створення умов для самореалізації особистості;
·         вільний розвиток учнів;
·         свідомий вибір соціальних цінностей.
Допоміжна організаційно-практична:
·         регулювання взаємин всередині загальноосвітнього закладу.
Компенсаційна:
·         самодіяльність і самоорганізація у різних видах діяльності за неможливості задовольнити потреби учнів.
Інноваційна:
·         внесення позитивних змін у організаційно-управлінську структуру навчального закладу;
·         розширення діапазону учнівського самоврядування.
Які основні передумови розвитку  учнівського самоврядування?
1. Зацікавленість у розвитку самоврядування педагогічного колективу та більшості учнів.
2. Чіткий розподіл обов’язків між тими, хто здійснює керівництво органами самоврядування.
3. Оптимальна структура з урахуванням специфіки навчального закладу.
4. Чітка система роботи в масштабах школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар